نسل های کامیون ولوو Fm
نوشته شده توسط : قائمی

کامیون های ولوو fm به طور کلی دارای 3 نسل هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

نسل اول (1998-2001)
نخستین نسل از کامیون های ولوو FM در سال 1998 معرفی شد. این نسل دارای کابین هایی با ابعاد کوچکتر نسبت به سری FH بود. با این حال، اندازه کابین به گونه ای طراحی شده بود که شامل قسمت روزانه و خواب نیز می شد. این کابین ها با رنگ ها و تزئینات متنوعی روانه بازار شدند. سیستم ارتباطی و انتقال داده در این نسل از طریق پیوندهای SAE J1939 و SAE J1708 بین واحدهای کنترلی برقرار می شد. این سیستم امکان تحلیل و بررسی بخش های مختلف خودرو را فراهم می کرد. موتورهای این نسل در محدوده قدرت 250 تا 420 اسب بخار قرار داشتند. مدل های FM10، FM7 و FM12 با پیکربندی های گیربکس دستی و اتوماتیک در دسترس بودند. گیربکس های به کار رفته شامل 2×4، 4×6 سخت، 2×8، 4×8 سخت و 6×6 بودند.

نسل دوم (2001-2020)
در این دوره، تفاوت های نسل دوم FM با سری FH بیشتر مورد توجه قرار گرفت. از جمله تغییرات، استفاده از موتور 9 لیتری در FM بود. همچنین از جعبه دنده اتوماتیک I-Shift و سیستم حفاظت منفعل در این نسل بهره گرفته شد. موتور D12 با میل بادامک تک سر، 4 سوپاپ در هر سیلندر و انژکتورهای الکترونیکی در این نسل به کار گرفته شد.

نسل سوم (2020-تاکنون)
در نسل سوم، ولوو از سقف بلندتر و چراغ های جلو LED در طراحی کامیون FM استفاده کرد. این نسل دارای امکانات و رفاه بیشتری نسبت به نسل های قبلی است. فرمان جدید، ابزارهای دیجیتالی مدرن، سیستم سرگرمی با صفحه لمسی از جمله ویژگی های برجسته این نسل هستند که منجر به افزایش راحتی و بهره وری برای رانندگان شده است. این نسل همچنین با تجهیزات فناوری های جدید در زمینه ایمنی، کنترل خودرو و سیستم های کمکی راننده مدرن سازی شده است تا عملکرد بهتر و ایمن تری را برای رانندگان و بار ارائه دهد.

https://gsgco.co/%D9%88%D9%84%D9%88%D9%88





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: